Klantcasus: Bettinehoeve

“Mijn verbeteropdracht levert Bettinehoeve jaarlijks een enorme besparing op.”
Ad Buis, Allround Operator Spraydryer bij Bettinehoeve
Ad buis- klantcase

Ad Buis, Allround Operator Spraydryer bij Bettinehoeve, levert een enorm resultaat.

Enthousiaste en gemotiveerde medewerkers die continu meedenken over het op een creatieve manier verbeteren van bedrijfsprocessen, nieuwe oplossingen bedenken voor problemen of complexe vraagstukken blijkt voor vele organisaties een uitdaging, maar niet voor Bettinehoeve. Bettinehoeve investeert gericht in mensen om hen te laten groeien binnen de organisatie en streeft hiermee naar continue resultaatverbetering. Ad Buis, Allround
Operator Spraydryer bij Bettinehoeve, heeft onlangs het keuzedeel Lean en Creatief afgerond bij Cbt-docent Theo Boormans en wij delen zijn resultaat.

Effectiever productieproces


‘Lean en Creatief’ is een keuzedeel van de Operator opleiding van Cbt waar (nieuwe) medewerkers leren hoe ze op een creatieve manier het bedrijfsproces verbeteren door de klant centraal te stellen. Ze leren op een vindingrijke manier nieuwe oplossingen te bedenken voor problemen of vraagstukken.

De verbeteropdracht van Ad Buis gaat over het invoeren van een gestandaardiseerde werkmethode met als doel het verkorten van de C.I.P.-reiniging van de indamper met behoud van kwaliteit van de reiniging. Zijn verbeteropdracht levert Bettinehoeve jaarlijks een enorme besparing op. Daar komt nog bij dat tegenover deze
besparing geen investering nodig is!

Aan de hand van het doorlopen van een Speedy Kaizen
heeft hij de volgende uitdagingen aangepakt:

  • Het terugbrengen van de CIP-tijd van 5,7 uur (=norm) naar 5,2 uur
  • 10% efficiënter
  • De CIP-stappen in een efficiëntere volgorde plaatsen met behoud van kwaliteit en reiniging
  • Communiceren via een batchrapport, publicatie in een OP-room en opleiding van operators
  • Borging door verantwoordelijke door vastleggen in batchrapport
  • Monitoren bij Ad Buis

Blijven verbeteren kun je leren


De praktijkgerichte manier van opleiden van Cbt zorgt ervoor dat men ook na het keuzedeel verder gaat met continue resultaatverbetering. Het opleidingstraject duurt zes weken en vindt deels online en deels op locatie plaats. De medewerkers zijn daarnaast bezig met praktijkopdrachten op de werkvloer waardoor ze de stof gelijk kunnen toepassen. Medewerkers worden dankzij het
keuzedeel bewust van de verbetermogelijkheden en blijven continu bezig met het optimaliseren en verbeteren van processen.

Ook blijven verbeteren?

Wij helpen organisaties bij het ontwerpen, ontwikkelen en implementeren van een opleidingsplan. Wil jij ook meer resultaat behalen uit opleiden? Wij denken graag met je mee!

Deze bedrijven behalen resultaat uit opleiden