Op de werkvloer wordt van medewerkers verwacht dat ze goed communiceren. Dit is essentieel voor het vervullen van hun rol in de organisatie. Bij de training Communicatie op de Werkvloer komen verschillende onderdelen aan bod die onmisbaar zijn voor de uitvoering van bedrijfsprocessen.
Zo is het voor een medewerker nodig om een goede ploegenoverdracht bij te wonen of te geven. Ook leer je hoe je storingen kan melden met de juiste onderbouwing, als deze zich voordoen. Tijdens de training wordt aandacht besteed aan hoe je actief luistert naar leidinggevenden en collegaās. Daarbij leer je hoe je op de juiste manier een duidelijke boodschap overbrengt en anderen kan overtuigen.
De training Communicatie op de Werkvloer draagt ook bij aan de algehele ontwikkeling van medewerkers. Zo leer je tijdens de training hoe je feedback geeft en ontvangt, hoe je assertief bent en voor jezelf op kan komen. Er wordt aandacht besteed aan hoe je met weerstand van collegaās om gaat en hoe je een conflict kan beheersen. De juiste communicatie helpt om respectvol met elkaar om te gaan, door bijvoorbeeld elkaar niet te onderbreken. Daarnaast heb je op de werkvloer soms ook te maken met taal- en cultuur verschillen. Op die momenten is communicatie wellicht nog crucialer voor het verloop van een goede samenwerking.
De training Communiceren op de Werkvloer is geschikt voor iedereen in een productie- of logistieke omgeving die de persoonlijke communicatie met anderen in het bedrijf wil verbeteren.